ButikerII Kongres Biznesu SPA i Festival Kuchni Wellness -

II Kongres Biznesu SPA i Festival Kuchni Wellness

Spa Niedługo po świętach wielkanocnych – w dniach 7-8 kwietnia w Hotelu OSSA Congress & SPA znajdującym się pod Warszawą odbędzie się II Kongres Biznesu SPA i Festival Kuchni Wellness. Będziemy w tych dniach świadkami licznych prelekcji. Swoje przemówienia wygłosić mają specjaliści z branży zarówno z Polki, jak i z zagranicy. Wydaje się, że spotkanie będzie bardzo twórcze, bowiem rozmowy będą dotyczyły nie tylko sposobów samego zarządzania ośrodkiem, ale i problemów związanych z marketingiem, nastawianiem na sukces, oraz doborem samego personelu. Na pewno będąc właścicielem tego typu ośrodka warto zapisać sobie tę datę w kalendarzu i pojawić się choć na moment na kongresie. Nie wszyscy jednak uważają, że taki kongres może coś dać: – „Nie możemy zapominać, że ośrodki są różne – mówi Tomasz Seder, człowiek związany z marketingiem od blisko dwudziestu lat. – Tego typu inicjatyw, jak kongresy, konferencje, etc jest wiele w naszym kraju. Zaprasza się fachowców z całego świata, ale nikt tak na prawdę nie rozpatruje ważnych zagadnień z perspektywy Polski. Gwarantuję, ze gdyby wprowadzić do naszych spa standardy, jakie obowiązują w Belgii, Francji czy innych bardziej rozwiniętych od nas krajów, to większość polskich ośrodków po prostu by zbankrutowała. Mamy zupełnie inny rynek i dużo uboższych klientów.” Właściciele małych ośrodków do kongresu podchodzą sceptycznie. Nasz dobry znajomy ze Świnoujścia uważa, że ten zjazd jest dobry tylko dla potentatów, którzy świadczą usługi dla elit: – „Na pewno inaczej spogląda się na taka wiedzę z perspektywy potężnego ośrodka mogącego naraz obsłużyć 200 klientów, a inaczej, kiedy Spa jest tylko małym dodatkiem do pokoi gościnnych. Nie uważam, żeby mój ośrodek był zły, klienci się nie skarżą, ale na pewno nie jestem w stanie przeprowadzić wielu zalecanych inwestycji. To by mnie zrujnowało i myślę, że z takiego samego założenia wychodzi wielu innych właścicieli Spa.” Obie te opinie nie są przyjazne samej konferencji. Oczywiście uczestnictwo w niej może wziąć każdy. Wystarczy odpowiednio wcześniej wygłosić akces i wypełnić formularz zgłoszeniowy. Pytanie jednak brzmi: czy takie kongresy mają racje bytu? Cokolwiek by nie mówić, to na pewno takie spotkania są bardzo twórcze. Nawet jeśli same prelekcje wyrażają tylko senne marzenia i są oderwane od rzeczywistości. To jednak sama możliwość konsultanci, rozmów, spotkać i wymiany wspólnych doświadczeń może dać wiele. Najważniejsze, to by na takie spotkania stawiać z pomysłem. Nie można się obawiać i nie pytać. Tutaj wszak chodzi o to, by naukę czerpać. Bo wiedza może dać nie tylko nowy pogląd na problemy, jakie występują w Spa. Może także przyczynić się do kosmetycznych zmian w sposobie zarządzania i promowania ośrodka. A nawet te szczegóły potrafią niekiedy zdziałać cuda. Świat się zmienia, a my musimy się dostosowywać. Zmieniają się ośrodki Spa, a nasze obiekty muszą ewoluować wraz z rozwojem idei.

Tagi: ośrodek, marketing, masaż | Struktura strony

Urlop spędzony w Spa

Wielu z nas planuje sobie urlopy w ośrodkach Spa. Tych w naszym kraju jest wiele, można je znaleźć w każdym interesującym na regionie. Kilka całkiem niezłych instytutów odnaleźć można na Mazurach, miejscowości nadmorskie także mają się czym pochwalić. Z r…
czytaj więcej

Wybierz się do sauny

Nasze babcie przechowywały w swoich umysłach wspaniałą wiedzę potoczną, ludową, która mówiła, że niezwykle ważne jest pocenie się. Wydaje nam się to niezbyt przyjemne czy też estetyczne, ale należy zwrócić uwagę na pozytywne efekty pocenia się. Gdy jesteś…
czytaj więcej

Nie ma tam miejsca dla dzieci

Ośrodki Spa nie są miejscami sprzyjającymi do spędzania czasu całą rodziną. To miejsce, gdzie nastawić się trzeba na zabiegi odnowy biologicznej, ale raczej tutaj mamy na myśli tylko osoby dorosłe. Odwiedziliśmy już kilkadziesiąt ośrodków Spa, od gór po m…
czytaj więcej